Véradás

Üdvözöllek a blogomon! :)


A mai nap folyamán megtörtént a  2. véradásom, így tudtam, hogy mire számítsak. Persze, picit izgultam előtte, de annyi kell. 😁

A véradás előtt adatfelvétel, hemaglobin szint mérés, vérnyomás mérés, vizsgálat történik. A véradás előtt bő folyadékot kell meginni, persze az étkezés fontosságát se felejtsük el, nehogy rosszul legyünk vagy elájuljunk. Utána 5-10 percet pihenni és sok folyadékot kell inni.

Összességében 30-35 perc alatt meg is voltam. Olyan hamar lejött a 450 ml vérem, hogy szinte fel sem tűnt. 😁 Szerencsére nem voltam rosszul.

A véradás előnyei:

- segíthetek másoknak ( számomra ez a legfontosabb!😊)

- csökken a szívinfarktus és rák kialakulásának kockázata

- cserélődik a vér



Amint lesz újból lehetőségem vértadni, már megyek is, mihelyst tudok. Hiszen szeretek kapni, de adni is. Lehet, hogy valainek nagyobb szüksége van rá, mint hinnénk. A nők évente 3-szor, a férfiak pedig 5-ször adhatnak vért. Naponta 1600-1800 véradóra van szükség.

Véradásért cserébe szoktak adni vizet, csokit, utalványt vagy egyéb dolgot. Szerintem ez nagyon jó, bár én nem ezek miatt mentem.


Ti szoktatok vért adni rendszeresen a nemes cél érekében? 😊



Vivien

Megjegyzések

  1. Szuper vagy, hogy elmész vért adni. Én sem mert nem bírom, szédülök, és a tűszúrás is fáj. A kötelező vérvételeket is elég átvészelnem.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper, hogy elmész vért adni, le a kalappal előtted! Igazi hős vagy!😍 Sajnos én nem tudok adni, de elég is hogy vérvértelre elmegyek😅

    VálaszTörlés
  3. Elismerésem. Én sajnos a vérvételtől rettegek, de nagyon. Ez valószínűleg egy gyerekkori traumatikus vérvételre vezethető vissza. Kibírom, ha nagyon muszáj, pedig most vár rám majd pár, arra trenírozom magam ahogy lehet :/ De elismerésem, hogy Te eljársz, ilyen kitartó vagy, mert másnak ez az életét jelenti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Küldöm az erőt! 🥰 Igyekszem és köszönöm! 🤗

      Törlés
  4. Szuper dolog szerintem, hogy vért adsz, elismerésem ❤

    VálaszTörlés
  5. Minden elismerésem a tiéd és büszke lehetsz magadra, hogy vért adsz! Ez egy szép dolog. Segíteni másokon mindig szép dolog. Én ezt sajnos nem tudom, nem merem bevállalni, pedig szeretek másokon segíteni, de a tű, a vérvétel a legnagyobb félelmem. (Amit már messengeren meg is beszéltünk >__< tudom, hogy neked se kedvenced, mégis megteszed, ezért is nézek fel rád) ♥

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Testalkat(om)

Őszi kirándulóhelyek

Legeld le!