Salgó vára

 Üdvözöllek a blogomon! :)

Nemrégiben a Salgótarjáni piacon jártunk a gyógynövényekből készült termékekkel és, ha már ott voltunk, nem tudtuk kihagyni a lehetőséget, hogy megnézzük a várat is, illetve már csak az erődöt, ami megmaradt belőle.



Aznap nagyon korán keltünk, kb. hajnali 3-kor. Bár nagyon fáradtak voltunk és nagyon meleg is volt, nem bántuk meg ezt a döntést.

Számomra ez a környék hatalmas pozitív csalódás volt, ahogyan elfordultunk a Mátránál, nagyon meglepődtem, hogy mennyire gyönyörű is ez a vidék, telis tele fákkal, erdőkkel és nagyon sok látnivalóval.



Az erődöt is egy erdőszerűségen keresztül tudtuk megközelíteni, ami nagyon csendes és hűvös volt. Valóban csak a természet zajait lehetett hallani: pl.: ahogyan csiperegtek a madarak. Egyébként eléggé csendes volt.

Az út felfelé nem volt a legkönnyebb, de a legnehezebb sem, bár valamennyire meredek volt, olyan közepesnek mondhatnám. 2-3 alkalommal meg kellett, hogy álljak, vannak padok is kijelölve pihenésre vagy, ha valaki szeretné élvezni a csendet.



Ahogyan közeledtünk egyre nagyobb kövek voltak, egyre sűrűbben. Itt lassabban tudtunk haladni, nagyon oda kellett figyelni, hogy hova lépünk. Visszafelé majdnem meg is lett belőle a baj, hiszen majdnem elestünk. 🥲 De szerencsére nem történt baj.

Amikor végre felértünk, gyönyörű panoráma várt ránk, bár a hatalmas fák sokat takartak. Ezután még várt ránk jónéhány lépcsőfok és mivel az erőd már nincs a legjobb állapotban, ezért ott is nagyon figyelni kellett arra, hogy hova lépünk.



Az erőd tetejére érve volt a legeslegszebb a kilátás. Konkrétan tátott szájjal néztem. 😁 Tiszta időben a Somoskői várat is lehet innen látni.

Ide tartozik még egy tanösvény is, amire sajnos most nem jutott elég időnk és erőnk, de talán egy legközelebbi alkalommal bepótoljuk.


 Jártatok már itt?


Vivien

Megjegyzések

  1. Olyan szupermunkad van, hogy ilyen gyönyörű helyekre eljutsz általa! Jól tettétek hogy körül neztetek a környéken. Nagyon szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon hálás is vagyok érte! 🥺🙏 Csak ámultam és bámultam ismét. 😁

      Törlés
  2. Nagyon szép, nem is tudtam hogy ilyen csodás részei vannak ☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem tudtam.🙈 Teljesen más volt a véleményem.😬

      Törlés
  3. Olyan szép helyekre eltudsz jutni! Magyarország gyönyörű és mindenképp megéri felfedezni (én is szeretném jobban megismerni a saját országom) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök is neki és értékelem! 🙈 Nagyon sok szép hely van idehaza! ☺️ Nem is gondolná az ember! ☺️

      Törlés
  4. Wow! Nagyon jó helyekre jutsz el!*-* Tök jó, hogy így bemutatod nekünk, hogy milyen helyekre jártál, jártatok. ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csodaszép helyek vannak itthon, érdemes felkeresni őket! 🥰 Szeretek ilyen ajánlókat készíteni, talán mások számára is segítség lehet! ☺️

      Törlés
  5. Gyönyörű hely, csodás képek. Szuper, hogy ilyen sok helyre el tudsz látogatni. Én is igyekszem mindíg felfedezni az itthoni tájakat, hiszen csodálatos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! ☺️ Nagyon gyönyörű ez a hely! ❤️ Ezt örömmel olvasom! ☺️ Bizony, nagyon szép helyek vannak itthon! ☺️

      Törlés
  6. Szerintem egy csodálatos munkát végzel és így nagyon sok helyen jártok. Annyira szépek a képek, még itt nem voltunk, de biztosan elmegyünk majd 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a kedvességed! ☺️ Mindenképp érdemes! ☺️

      Törlés
  7. Unokatestvérem járt itt, nagyon tetszett neki, én sajnos még nem. Csodálatos a hely, nem is lehetett megbánni még a koránkelést sem. Biztosan szép élmény volt. ☺️ 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Remélem, hogy a jövőben Te is fogsz majd itt járni! ☺️ Nekem annyira tetszett, hogy alig akartam eljönni onnan. 🤣😁

      Törlés
  8. Milyen csodás helyen jártál ismét 🤩 Nem tudtam, hogy Salgótarján ilyen szépségeket rejt. :3

    VálaszTörlés
  9. A térdem sírva fakadt a lépcsőktől, de a látvány teljesen levett a lábamról (haha). Biztos lélegzetelállító volt a látvány élőben, de így képen is átjön, milyen varázslatos. Lehet egyszer eljutok oda valamikor ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Uh meg is értem, nagyon vadak voltak azok a lépcsők🤣😁 De így is megérte. Engem teljes mértékben elvarázsolt! 🥺
      Úgy legyen! 😊

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Testalkat(om)

Őszi kirándulóhelyek

Legeld le!